Algemene voorwaarden

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over de regels en richtlijnen die van toepassing zijn op het gebruik van onze projecten en vaste functies. Door onze algemene voorwaarden te lezen, krijg je een duidelijk beeld van je rechten en plichten. We raden je aan om deze zorgvuldig door te nemen voordat je gebruik maakt van onze diensten. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

 

Liever de algemene voorwaarden als PDF? Klik dan hier.

Algemeen

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op alle diensten van Please HR Professionals en Please.

Artikel 1. Definities

Deze algemene voorwaarden verstaan onder:

  1. Please: Please HR Professionals BV en/of aan haar gelieerde ondernemingen op grond van artikel 2:24b BW, gevestigd te (5708 HR) Helmond, aan de Panovenweg 12;
  2. HR-professional: iedere natuurlijke of rechtspersoon die uit hoofde van een arbeidsovereenkomst of overeenkomst van opdracht, door tussenkomst van Please, werkzaamheden verricht of gaat verrichten voor een opdrachtgever op het gebied van HR-dienstverlening;
  3. HR dienstverlening: alle uitvoerende, operationele en beleidsmatige taken op het gebied van personeel en organisatie;
  4. Kandidaat HR-professional: iedere natuurlijke of rechtspersoon die door Please wordt voorgedragen aan opdrachtgever om werkzaamheden te gaan verrichten;
  5. Detacheringsovereenkomst: de arbeidsovereenkomst tussen Please en de HR-professional waarbij arbeid wordt verricht bij de opdrachtgever en de opdrachtbevoegdheid aan opdrachtgever wordt overgedragen;
  6. Opdrachtgever: natuurlijk of rechtspersoon die met Please een overeenkomst is aangegaan ten behoeve van een opdracht, welke nader is omschreven in de samenwerkingsovereenkomst;
  7. Tijdverantwoording: iedere vorm van registratie van uren van HR-professionals op grond waarvan de facturatie plaatsvindt;
  8. Tarief: de door opdrachtgever aan Please verschuldigde vergoeding;
  9. Bruto jaarinkomen: het tussen kandidaat HR-professional en opdrachtgever afgesproken jaarsalaris inclusief vakantietoeslag, o.b.v. een fulltime dienstverband;
  10. Partijen: opdrachtgever en Please samen aangeduid;
  11. Aybler: digitaal platform;

 

Artikel 2. Uitvoering overeenkomst

  1. Please heeft de volledige vrijheid om de uitvoering van de overeenkomst waaronder haar facturering geheel of gedeeltelijk door één of meerdere aan Please gelieerde ondernemingen te laten verrichten. Dit brengt geen wijziging met zich mee in de wederzijdse rechten en verplichtingen tussen Please en de opdrachtgever.
  2. Opdrachtgever en Please zullen bij de uitvoering van de overeenkomst geen onderscheid maken op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht, ras, nationaliteit, hetero of homoseksuele gerichtheid, burgerlijke staat, handicap, chronische ziekte, leeftijd of welke grond dan ook.

 

Artikel 3. Werkingssfeer

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes van, en overeenkomsten met Please.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op elke samenwerkingsovereenkomst, of opdracht die voortbouwt op, of voortvloeit uit een eerdere opdracht waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
  3. Eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever zijn niet van toepassing.
  4. Indien enige bepaling uit deze voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht. Partijen treden in overleg om bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepaling in acht worden genomen.

 

Artikel 4. Totstandkoming van de opdracht

  1. Alle offertes van Please zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Een opdracht komt tot stand door aanvaarding van de offerte door de opdrachtgever of indien door Please uitvoering wordt gegeven aan een opdracht. De opdrachtgever betaalt aan Please conform de dan bij Please geldende tarieven. Alle overeengekomen bedragen, zijn exclusief btw.
  3. De opdrachtgever verstrekt tijdig alle noodzakelijke informatie aan Please. Indien de opdrachtgever deze gegevens niet tijdig verstrekt, kan Please de uitvoering van de opdracht opschorten en de eventuele extra kosten bij de opdrachtgever in rekening brengen.

 

Artikel 5. Betaling en opschortingsrecht

  1. Indien geen incassomachtiging is afgegeven, is opdrachtgever gehouden de door Please ingediende factuur te voldoen binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur, tenzij schriftelijk anders tussen partijen is overeengekomen. Opdrachtgever dient de factuur aanstonds te controleren. Reclamaties inzake (de hoogte van) de factuur dienen binnen 8 dagen na dagtekening van de factuur schriftelijk aan Please te worden kenbaar gemaakt op straffe van verval van het recht op reclame. Een reclame schort de betalingsverplichting niet op.
  2. Uitsluitend betalingen aan Please zelf dan wel aan een rechtspersoon die door Please tot incassering gemachtigd is, werken bevrijdend.
  3. Indien de opdrachtgever de verplichting voortvloeiende uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt is Please gerechtigd haar verplichtingen op te schorten zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
  4. Indien een factuur van Please niet binnen betaaltermijn is voldaan, is opdrachtgever een rente verschuldigd van 1% per kalendermaand of de wettelijke rente voor handelsovereenkomsten ingevolge art 6:119a BW, indien deze hoger is. Een gedeelte van een kalendermaand geldt in dit verband als een hele kalendermaand.
  5. De door Please aan opdrachtgever verzonden factuur geldt als bewijs voor de rente en van de dag waarop de renteberekening aanvangt.
  6. Alle kosten van inning van de factuur, waaronder begrepen de volledige kosten van rechtsbijstand, zowel in als buiten rechte door wie ook verleend komen geheel voor rekening van opdrachtgever.
  7. De vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten worden gefixeerd op 20% van de verschuldigde hoofdsom, indien deze minder dan € 1.500,- bedraagt, op 15% indien de verschuldigde hoofdsom minstens € 1.500,- bedraagt en minder dan € 3.750,- en op 10% indien de verschuldigde hoofdsom € 3.750,- of meer bedraagt .Please kan deze kosten zonder enig nader bewijs in rekening brengen zodra Please de vordering ter incasso uit handen heeft gegeven. Please kan ook de meerkosten bij opdrachtgever in rekening te brengen.

 

Artikel 6. Garantstelling

  1. Indien de financiële positie en/of het betalingsgedrag van de opdrachtgever daartoe, naar het oordeel van Please, aanleiding geeft, is de opdrachtgever verplicht op eerste schriftelijk verzoek van Please:
  2. een machtiging voor automatische incasso af te geven;
  3. een voorschot of borg te verstrekken; en/of
  4. afdoende zekerheid te stellen voor zijn verplichtingen jegens Please, door middel van een bankgarantie, pandrecht of anderszins.
  5. De omvang van de gevraagde zekerheid en/of het gevraagde voorschot dient in verhouding te staan tot de omvang van de desbetreffende verplichtingen van de opdrachtgever.

 

Artikel 7. Geheimhouding

  1. Partijen moeten vertrouwelijk omgaan met de informatie waarvan zij weten of behoren te begrijpen dat deze van vertrouwelijke aard is, waaronder in ieder geval tarieven en (persoons)gegevens. Deze geheimhouding blijft ook van toepassing nadat de opdracht is geëindigd.
  2. Partijen leggen de geheimhouding ook op aan de HR-professional, derden en medewerkers van partijen die bij de uitvoering van de overeenkomst zijn betrokken.
  3. De opdrachtgever mag buiten deze opdracht geen gebruik maken van de (geestes)producten van Please waaronder het computerprogramma, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model-) contracten.

 

Artikel 8. Anti-ronselbeding

  1. Het is de opdrachtgever niet toegestaan om zonder toestemming van Please, kosteloos medewerkers en voormalig medewerkers van Please, die werkzaamheden verricht(t)en op of vanuit de vestigingskantoren van Please, een dienstverband aan te bieden, dan wel werkzaamheden te laten verrichten anders dan in opdracht of tussenkomst van Please.
  2. Als voormalig medewerker van Please wordt aangemerkt een medewerker van wie het dienstverband met Please korter dan 12 maanden geleden is geëindigd op het moment van een beoogde samenwerking van de medewerker met opdrachtgever, zonder tussenkomst van Please.
  3. Bij overtreding van het in lid 1 gestelde worden de kosten (aan de zijde van Please) op de opdrachtgever verhaald, waarvan de hoogte wordt gesteld op 6 maal het bruto maandsalaris van de betreffende medewerker, gelijk aan de inwerkperiode van een nieuwe medewerker.

 

Artikel 9. Overmacht

  1. Indien Please haar verplichtingen uit de opdracht niet kan nakomen door overmacht is zij niet verplicht om eventuele schade te vergoeden. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Please onafhankelijke omstandigheid, die de nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert en welke niet krachtens wet, en ook niet naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid voor haar risico behoort te komen.
  2. Van overmacht is in ieder geval sprake bij: werkstaking, bedrijfsbezetting, blokkades, embargo, overheidsmaatregelen, oorlog, revolutie en/of enig daaraan gelijk te stellen toestand, stroomstoringen, storingen in elektronische communicatielijnen, brand, ontploffing en andere calamiteiten, waterschade, overstroming, aardbeving en andere natuurrampen, alsmede omvangrijke ziekte van epidemiologische aard bij personeel.
  3. Bij een overmachtstoestand zal Please direct de opdrachtgever inlichten.

 

Artikel 10. Ontbinding samenwerking

  1. Indien een partij in ernstige mate en langdurig in gebreke blijft aan zijn verplichtingen te voldoen, is de andere partij gerechtigd de samenwerking door middel van een aangetekend schrijven buitengerechtelijk te ontbinden. De ontbinding zal pas kunnen plaatsvinden nadat de in gebreke gestelde partij schriftelijk op de hoogte is gesteld en hem een redelijke termijn is geboden om de tekortkoming te zuiveren.
  2. Tevens is elke partij gerechtigd, zonder dat enige aanmaning is vereist, buiten rechte de overeenkomst door middel van een aangetekend schrijven met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien: de andere partij (voorlopig) surséance van betaling aanvraagt of wordt verleend, de andere partij in staat van faillissement wordt verklaard, de onderneming van de andere partij wordt geliquideerd, de andere partij zijn onderneming staakt en buiten toedoen van deze partij op een aanmerkelijk deel van het vermogen van de andere partij beslag wordt gelegd, dan wel indien de andere partij anderszins niet langer in staat moet worden geacht de verplichtingen uit de overeenkomst na te komen.
  3. Indien de opdrachtgever op het moment van de ontbinding reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst had ontvangen, kan hij de overeenkomst slechts gedeeltelijk ontbinden en wel uitsluitend voor dat gedeelte dat door of namens Please nog niet is uitgevoerd. Bedragen die Please vóór de ontbinding aan opdrachtgever heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft gepresteerd, blijven onverminderd door opdrachtgever aan haar verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

 

Artikel 11. Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

  1. Please is de verantwoordelijke op grond van de AVG en bepaalt zelf het doel en de middelen van de uitvoering. De persoonsgegevens worden enkel verwerkt voor de uitvoering van HR-dienstverlening, waaronder het voeren van een juiste salarisadministratie, personeelsmanagement en om wet- en regelgeving correct na te kunnen leven. Please heeft de wijze waarop de persoonsgegevens worden verwerkt, vastgelegd in een privacybeleid.
  2. Please verstrekt de persoonsgegevens aan opdrachtgever uitsluitend ter uitvoering van deze overeenkomst. De opdrachtgever dient als verwerker conform de AVG te worden beschouwd en zal de persoonsgegevens enkel verwerken voor het doel zoals opgenomen in dit hoofdstuk.
  3. Opdrachtgever zal bij de verwerking van gegevens in het kader van deze overeenkomst handelen in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens. Opdrachtgever zal zorg dragen voor passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging
  4. Opdrachtgever heeft de mogelijkheid, om met toestemming van Please, een andere organisatie als subverwerker in te schakelen bij de uitvoering van werkzaamheden onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat opdrachtgever gelijksoortige bepalingen als in deze overeenkomst omtrent de verwerking van persoonsgegevens bij de uitvoering van de overeenkomst, overeenkomt met deze derde partij.
  5. Opdrachtgever verwerkt geen persoonsgegevens buiten een lidstaat van de Europese Unie, tenzij daarvoor uitdrukkelijk schriftelijk toestemming is verkregen van Please.
  6. Opdrachtgever verplicht de personen die in dienst zijn dan wel in opdracht werkzaamheden verrichten, tot geheimhouding met betrekking tot alle persoonsgegevens waarvan zij met betrekking tot de uitvoering van deze overeenkomst kennis kunnen nemen. Opdrachtgever zal Please direct op de hoogte stellen van ieder verzoek tot kennisneming, verstrekking of andere vorm van mededeling van de gegevens in strijd met de geheimhoudingsplicht.
  7. Opdrachtgever informeert Please tijdig over een datalek, in de zin van de AVG. Hierna houdt opdrachtgever Please op de hoogte van de maatregelen die opdrachtgever treft om de gevolgen van het datalek te beperken en herhaling te voorkomen. De opdrachtgever verleent Please volledige medewerking om te kunnen voldoen aan de meldplicht aan de Autoriteit Persoonsgegevens en de betrokkenen.
  8. Op het moment dat deze overeenkomst eindigt, zal opdrachtgever al de persoonsgegevens, welke niet langer meer beschikbaar worden gesteld in verband met de uitoefening van de dienstverlening door Please, vernietigen.

 

Artikel 12. Algemene bepalingen

  1. Please zal zich inspannen om opdrachtgever naar beste vermogen van dienst te zijn.
  2. Bij verschil van inzicht over de uitleg van de opdracht en/of de voorwaarden daarvan, zullen partijen trachten in goed overleg tot een oplossing te komen.
  3. Wijzigingen in of aanvullingen op de overeenkomst zijn slechts dan bindend indien deze schriftelijk tussen Please en opdrachtgever zijn overeengekomen.
  4. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. De rechter in het Arrondissement Oost-Brabant is bevoegd van alle geschillen tussen opdrachtgever en Please kennis te nemen. Please blijft bevoegd om de opdrachtgever in rechte aan te spreken voor een rechter die zonder bovenstaande forumkeuze bevoegd zou zijn.

 

Werving en selectie kandidaat HR-professional

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op de werving en selectie van HR-professionals door Please, met als doel dat de kandidaat HR-professional een dienstbetrekking aangeboden krijgt door opdrachtgever, dan wel dat de kandidaat HR-professional door opdrachtgever wordt ingehuurd met tussenkomst van Please.

Artikel 13. Kandidaat HR-professionals

  1. Please gaat bij de werving en selectie van kandidaat HR-professionals uit van de informatie die de opdrachtgever omtrent de gewenste profielen, werkervaring en opleidingseisen verstrekt. Please gaat ervan uit dat die informatie juist is.
  2. De opdrachtgever maakt voorafgaande aan  de opdracht kenbaar of hij de werving en selectie wenst van een kandidaat HR-professional met het oog op het aangaan van een directe rechtsverhouding dan wel met het oog op het inhuren van een kandidaat HR-professional via Please.
  3. Please zal zich ervoor inspannen een of meer kandidaat HR-professionals voor te dragen. Tijdsvermeldingen waarbinnen een opdracht vervuld zou moeten zijn, worden altijd als indicatief beschouwd. Please schiet niet toerekenbaar tekort indien Please om welke reden dan ook niet of niet tijdig een kandidaat HR-professional kan aanbieden.
  4. Het is opdrachtgever verboden om gegevens over de kandidaat HR-professional(s) die door Please zijn aangedragen, aan derden door te geven of aan derden voor te stellen. Overtreding van het bepaalde leidt tot een aan Please verschuldigde en onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van een bedrag gelijk aan 50% van het bruto jaarinkomen van de betreffende kandidaat HR-professional. De boete bedraagt onder alle omstandigheden minimaal € 25.000,-. Indien opdrachtgever aan Please geen of een onjuist bruto jaarinkomen heeft doorgegeven, zal Please het bruto jaarinkomen vaststellen op basis van de bij haar bekende gegevens over de functie en de arbeidsmarkt.
  5. Please kan, zonder opdracht van de opdrachtgever, potentieel geschikte kandidaat HR-professionals aan de opdrachtgever aanbieden met het oog op (mogelijke) vacatures.

 

Artikel 14. Aansprakelijkheid en vrijwaring Please

  1. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de uiteindelijke keuze van een kandidaat HR-professional. Please aanvaardt geen aansprakelijkheid indien de medewerker niet aan de verwachtingen voldoet.
  2. Please is niet aansprakelijk voor schade van opdrachtgever (van welke aard dan ook) ten gevolge van de ongeschiktheid van de kandidaat HR-professional.

 

Artikel 15. Exclusiviteit

Werving en selectieopdrachten gelden, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, op basis van exclusiviteit. Dit betekent dat Please de enige partij is die opdracht heeft om de werving en selectieopdracht te verrichten en/of om invulling te geven aan een functie of vacature. Mochten zich kandidaten aanmelden via de opdrachtgever of via derden, dan neemt Please deze kandidaten mee in de procedure. De opdrachtgever is gehouden Please te informeren over dergelijke kandidaten. De exclusiviteit geldt voor onbepaalde tijd, tenzij anders schriftelijk overeengekomen in de samenwerkingsovereenkomst. Exclusiviteit geldt in ieder geval voor minimaal 12 weken, gerekend vanaf het moment van uitzetten van de vacature door Please.

 

Artikel 16. Wervingsfee

  1. Opdrachtgever is aan Please een wervingsfee verschuldigd op het moment dat tussen opdrachtgever (of eventuele derde) en kandidaat HR-professional een overeenkomst tot stand komt op grond waarvan de kandidaat HR-professional werkzaamheden gaat verrichten bij of voor opdrachtgever of diens gelieerde ondernemingen.
  2. De door opdrachtgever aan Please verschuldigde kosten van een werving- of selectieprocedure bedragen 24% van het bruto jaarinkomen inclusief vakantiegeld dat de kandidaat bij opdrachtgever zal gaan verdienen, tenzij anders overeengekomen en vastgelegd in de samenwerkingsovereenkomst. Indien aan Please geen of een kennelijk onjuist salaris is doorgegeven, zal Please een arbeidsmarktconform jaarsalaris vaststellen.
  3. In het tarief zijn de gebruikelijk ingezette wervingsmiddelen en -activiteiten inbegrepen. Het tarief is exclusief de kosten, verbonden aan aanvullende (in overleg met opdrachtgever) wervingsmiddelen en -activiteiten, zoals bijvoorbeeld een assessment. Deze kosten worden separaat en onafhankelijk van de uitkomst van de werving en selectie in rekening gebracht.
  4. In geval uit een voorselectie meerdere kandidaten bij een opdrachtgever in dienst treden, is opdrachtgever gehouden per aangenomen kandidaat de wervingsfee te voldoen.
  5. Indien de Kandidaat HR-professional vóór aanvang van de arbeidsverhouding dan wel binnen een termijn van 6 maanden na aanvang van de arbeidsverhouding uit eigen beweging de arbeidsverhouding beëindigt of indien binnen deze termijn aantoonbaar blijkt dat de kandidaat HR-professional niet geschikt is voor de beoogde functie, en opdrachtgever de wervingsfee reeds aan Please heeft voldaan, zal Please zich kosteloos inspannen een vervangende kandidaat HR-professional voor opdrachtgever te werven en selecteren voor exact dezelfde functie en functievoorwaarden. Deze inspanningsverplichting aan de zijde van Please geldt niet, indien de beëindiging van de arbeidsovereenkomst met de HR-professional het gevolg is van een situatie, welke te wijten is aan opdrachtgever, zoals (niet limitatief opgesomd) organisatorische wijziging, faillissement, fusie/overname en/of het niet correct naleven van de betalingsverplichtingen aan de HR-professional. In een exitgesprek tussen Please HR-professionals, opdrachtgever en de HR-professional zal de reden van het vertrek worden bepaald.

 

Artikel 17. Einde of wijziging van de opdracht

  1. Indien opdrachtgever de opdracht voor werving en selectie met het oog op het aangaan van een dienstbetrekking tussen opdrachtgever en kandidaat HR-professional intrekt, brengt Please een fee in rekening bij opdrachtgever ten bedrage van € 4.000,-, in verband met de door Please reeds gemaakte kosten.
  2. Indien Please er niet in slaagt om, binnen een termijn van 6 maanden vanaf het moment van het uitzetten van de vacature, minimaal één geschikte kandidaat voor te dragen voor de te vervullen functie, heeft opdrachtgever de mogelijkheid om de opdracht kosteloos in te trekken.
  3. Indien opdrachtgever de opdracht tussentijds wijzigt, waardoor Please opnieuw inspanningen dient te leveren om geschikte kandidaat HR-professionals te werven, brengt Please een fee in rekening bij opdrachtgever ten bedrage van € 4.000,-, als ware de opdracht ingetrokken en een nieuwe opdracht uitgezet. Op het moment dat tussen opdrachtgever (of eventuele derde) en kandidaat HR-professional een overeenkomst tot stand komt op grond waarvan de kandidaat HR-professional werkzaamheden gaat verrichten bij of voor opdrachtgever of diens gelieerde ondernemingen, zal de wervingsfee zoals bedoeld in artikel 16 lid 2, worden verminderd met deze € 4.000,-.

 

Artikel 18. Schadeloosstelling

Indien opdrachtgever en alle aan haar gelieerde ondernemingen, zonder schriftelijke toestemming van Please, binnen een periode van 12 maanden nadat een kandidaat HR-professional door Please is voorgesteld en niet door opdrachtgever is aangenomen, direct of indirect een arbeidsverhouding, samenwerking of contractuele relatie van welke aard dan ook aangaat met de kandidaat HR-professional (niet zijnde met tussenkomst van Please), ongeacht de functie, is opdrachtgever alsnog een wervingsfee aan Please verschuldigd zoals opgenomen in artikel 16 lid 2, met dien verstande dat het percentage 50% bedraagt in plaats van 24%.

 

Inhuren HR-professionals in het algemeen

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op het inhuren van HR-professionals in het algemeen, bestaande uit:

  • Detacheren
  • Advies/projectbasis
  • Zelfstandige HR-professional

Artikel 19. Wet op de identificatieplicht

De opdrachtgever is verplicht om op het moment dat de HR-professional voor opdrachtgever gaat werken, de identiteit van de HR-professional vast te stellen aan de hand van een geldig legitimatiebewijs. Please controleert de geldigheid van de documenten.

 

Artikel 20. Werken in het buitenland

  1. Zonder schriftelijke toestemming van Please mag een opdrachtgever een HR-professional niet buiten Nederland laten werken. Om toestemming te kunnen geven moet Please weten waar de HR-professional gaat werken, de aard en de geschatte duur van de werkzaamheden.
  2. Please kan de gegeven toestemming op ieder gewenst moment intrekken, waardoor de HR-professional onmiddellijk naar Nederland moet terugkeren.

 

Artikel 21. Tijdverantwoording en facturen

  1. Indien de opdrachtgever gebruikmaakt van de tijdregistratie in Aybler zijn de daarop betreffende gebruikersvoorwaarden van toepassing. De opdrachtgever en Please kunnen overeenkomen dat de tijdverantwoording niet via Aybler plaats vindt. Het gebruik van een afwijkende tijdverantwoording vindt geheel voor rekening en risico van opdrachtgever plaats.
  2. De HR-professional zorgt voor het correct en volledig invullen van de tijdverantwoording, betreffende het door de HR-professional aantal gewerkte uren en eventuele gemaakt onkosten, welke voor vergoeding in aanmerking komen. Opdrachtgever draagt zorg voor het controleren en goedkeuren van de tijdverantwoording. Indien opdrachtgever niet uiterlijk binnen 10 werkdagen na afloop van de betreffende kalendermaand waarin de uren en onkosten zijn geboekt, de uren en onkosten in Aybler heeft goedgekeurd, dan wel op een andere wijze heeft gereageerd, dan mag Please HR-professionals er op vertrouwen dat opdrachtgever akkoord gaat met deze ingeboekte uren en eventuele onkosten.
  3. Partijen spreken voor de duur van het project een minimale urenindicatie af op basis waarvan de facturatie plaats vindt. De minimale vastgestelde urenindicatie wordt maandelijks aan opdrachtgever gefactureerd. Indien de door de HR-professional gewerkte uren, boven de minimale urenindicatie ligt, heeft Please het recht om deze extra gewerkte uren aan opdrachtgever te factureren.

 

Artikel 22. Uurtarief en verhoging

  1. Please brengt aan opdrachtgever een uurtarief in rekening. De samenwerkingsovereenkomst vermeldt het tarief, exclusief opdracht gebonden kosten, zoals reis- en verblijfskosten. Tenzij anders is vermeld, is het tarief een tarief per uur.
  2. Op het moment dat de overeengekomen duur van de opdracht is geëindigd, en partijen de opdracht wensen te verlengen, heeft Please het recht om het uurtarief te verhogen.
  3. Indien een opdracht voor onbepaalde tijd is aangegaan heeft Please het recht het tarief als volgt aan te passen:
  4. Eénmaal per jaar (meestal in januari van het nieuwe jaar) met maximaal de inflatiecorrectie consumentenprijs index van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Please brengt opdrachtgever onverwijld in kennis van voormelde aanpassing.
  5. Eénmaal per 2 jaar met maximaal 1% boven genoemde inflatiecorrectie CBS op grond van maatschappelijk of interne ontwikkelingen.
  6. Daarnaast is Please gerechtigd de opdracht gebonden kosten tussentijds te verhogen, indien die kosten zijn gestegen.

 

Artikel 23. Duur van de opdracht

  1. De opdracht wordt voor bepaalde tijd aangegaan en is door opdrachtgever niet tussentijds opzegbaar. Opdrachtgever heeft een optie voor eerste verlenging mits de opdrachtgever minimaal één maand vóór het einde van de overeengekomen opdracht aangeeft of deze de opdracht wenst te verlengen en tegen welke condities de verlenging plaats vindt.
  2. Indien de opdracht voor onbepaalde tijd is aangegeven, dan is de opdracht voor beide partijen schriftelijk opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waarbij tegen het einde van de kalendermaand kan worden opgezegd.
  3. Indien de opdracht is aangegaan voor een vastgesteld project zoals vermeld in de samenwerkingsovereenkomst is de opdracht voor opdrachtgever niet tussentijds opzegbaar.
  4. Please zal zich inspannen om gedurende de opdracht zoveel mogelijk dezelfde HR-professional in te zetten. Indien een HR-professional niet langer bij opdrachtgever kan worden ingezet, zal Please zich op verzoek van opdrachtgever inspannen om een vervangende HR-professional in te zetten.
  5. Please is niet aansprakelijk voor schade van opdrachtgever (van welke aard dan ook) ten gevolge van de ongeschiktheid, dan wel het niet langer beschikbaar zijn van de HR-professional.

 

Artikel 24. Schadeloosstelling

  1. Indien opdrachtgever en alle aan haar gelieerde ondernemingen, zonder schriftelijke toestemming van Please, met een ingehuurde HR-professional, direct of indirect een arbeidsverhouding, samenwerking of contractuele relatie van welke aard dan ook wenst aan te gaan, is opdrachtgever een vergoeding aan Please verschuldigd ten bedrage van 25% van het laatst geldende uurtarief over 3000 uren minus de – op basis van de opdracht – reeds door de HR-professional gewerkte uren, welke aan opdrachtgever zijn gefactureerd en betaald.
  2. Het is opdrachtgever verboden om gegevens over de kandidaat HR-professional(s) die door Please zijn aangedragen, aan derden door te geven of aan derden voor te stellen.
  3. Overtreding van het bepaalde in lid 2 leidt tot een aan Please verschuldigde en onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van een bedrag gelijk aan 50% van het bruto jaarinkomen van de betreffende kandidaat HR-professional. De boete bedraagt onder alle omstandigheden minimaal € 25.000,-. Indien opdrachtgever aan Please geen of een onjuist bruto jaarinkomen heeft doorgegeven, zal Please het bruto jaarinkomen vaststellen op basis van de bij haar bekende gegevens over de functie en de arbeidsmarkt.

 

Detacheren HR-professionals

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op het detacheren van HR-professionals, waarbij de HR-professionals in dienst zijn van Please en de opdrachtbevoegdheid is overgedragen aan de opdrachtgever.

Artikel 25. Detacheren

  1. De HR-professionals zijn in dienst van Please en verrichten de werkzaamheden bij opdrachtgever, op basis van een detacheringsovereenkomst conform artikel 7:690 BW.
  2. Please draagt de bevoegdheid tot het geven van opdrachten ten opzichte van de HR-professional over aan de opdrachtgever. Buiten de opdracht is het zonder toestemming van Please niet mogelijk om de HR-professional te laten werken.

 

Artikel 26. Arbeidsomstandigheden en veiligheid

  1. De opdrachtgever is ten opzichte van de HR-professional verantwoordelijk voor de veiligheid op de werkplek, en goede arbeidsomstandigheden in het algemeen.
  2. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het correct naleven van de regelgeving ten aanzien van de rust- en arbeidstijden.
  3. Indien de HR-professional een bedrijfsongeval of een beroepsziekte overkomt, zal opdrachtgever, indien wettelijk vereist, direct de Arbeidsinspectie hiervan op de hoogte stellen en een schriftelijke rapport opmaken, waarin de toedracht van het ongeval wordt vastgelegd. De opdrachtgever informeert Please zo spoedig mogelijk over het bedrijfsongeval of de beroepsziekte.

 

Artikel 27. Aansprakelijkheid

  1. Please is niet gehouden tot enige schadevergoeding, direct of indirect, ontstaan aan de HR-professional of aan zaken dan wel personen bij of van de opdrachtgever of een derde, welke schade is ontstaan als gevolg van het detacheren van de HR-professional, het opzeggen door, en een doen of nalaten van de HR-professional, waaronder het aangaan van verbintenissen door de HR-professional.
  2. Opdrachtgever zal Please voor alle schadevorderingen vrijwaren. Mocht Please toch aansprakelijk zijn, dan is deze aansprakelijkheid van Please voor enige directe schade in ieder geval beperkt tot het bedrag of de bedragen, waarop de door Please afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Deze schadelimiet geldt voor alle schadegevallen bij opdrachtgever tezamen die uit het handelen of nalaten van Please voortvloeien. Voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, zoals schade door gederfde winst of verminderde opbrengst is Please nimmer aansprakelijk.
  3. Opdrachtgever moet zelf zorgdragen voor een volledige aansprakelijkheids- en schadeverzekering voor alle directe en indirecte schade.

HR-projectadvies

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op HR-projectadvies, waarbij de HR-professionals in dienst zijn bij Please en werkzaamheden verrichten bij opdrachtgever, waarbij Please het gezag behoudt over de HR-professionals.

Artikel 28. Opdrachtuitvoering van een projectadvies

  1. De HR-professional zal de opdracht baseren op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever levert tijdig alle essentiële informatie aan welke nodig is voor de uitvoering van de opdracht door Please.
  2. Please zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen uitvoeren op basis van de gegevens die door de opdrachtgever zijn verstrekt. Deze verplichting heeft het karakter van een inspanningsverplichting, aangezien het bereiken van het beoogde resultaat niet kan worden gegarandeerd.
  3. Indien Please een derde bij de uitvoering van de opdracht wenst te betrekken, zal dit enkel en alleen geschieden nadat de opdrachtgever hierover schriftelijk is geïnformeerd.
  4. De opdracht zal worden uitgevoerd door een vooraf bepaalde HR-professional van Please. Mocht Please door onvoorzienbare omstandigheden genoodzaakt zijn vóór of tijdens de opdrachtvoering wijzigingen aan te brengen in de reeds bepaalde HR-professional, dan zal Please dit doen na overleg met de opdrachtgever. De wijziging mag de deskundigheid van het advies van Please niet verminderen, noch de continuïteit van de opdracht ongunstig beïnvloeden.
  5. Indien reeds uren ten behoeve van de opdracht zijn ingepland, dan kan deze afspraak niet kosteloos worden geannuleerd. Bij het annuleren van uren, is Please genoodzaakt om 60% van de initiële kosten, in rekening te brengen.

 

Artikel 29. Tarief

  1. De samenwerkingsovereenkomst vermeldt het tarief voor het advies, exclusief opdrachtgebonden kosten, zoals reis- en verblijfkosten, de kosten van een in overleg met de opdrachtgever ingeschakelde derde en/of specifiek voor de opdracht in te zetten ICT- middelen. Tenzij anders is vermeld, is het tarief een tarief per uur.
  2. Indien mogelijk en door de opdrachtgever gewenst zal Please een kostenraming maken van het maximaal bij de opdrachtgever in rekening te brengen totale tarief. Afwijkingen van deze kostenraming zijn bij een gelijkblijvende opzet van het advies, mits onderbouwd, toegestaan tot maximaal 10% boven het bedrag van de kostenraming. Werkzaamheden die niet in de samenwerkingsovereenkomst zijn benoemd worden dan separaat in rekening gebracht.

 

Artikel 30. Wijziging van de opdracht

Indien partijen tussentijds de aanpak, werkwijze, of omvang van de opdracht wensen te wijzigen, dan aanvaardt de opdrachtgever dat de tijdsplanning van de opdracht wijzigt. Indien deze wijziging leidt tot meer werkzaamheden voor Please, dan zal dit als aanvullende kosten aan opdrachtgever worden gefactureerd.

 

Artikel 31. Aansprakelijkheid

  1. De resultaten van de opdracht zijn afhankelijk van velerlei factoren die buiten de invloed van Please vallen. Ondanks dat de opdracht door Please naar beste inzicht en vermogen wordt uitgevoerd, overeenkomstig de eisen van de opdracht, kan Please geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van verstrekte adviezen. Please heeft dan ook geen resultaatverplichting.
  2. Opdrachtgever vrijwaart Please voor eventuele schadevorderingen, tenzij sprake is van opzet dan wel bewuste roekeloosheid aan de zijde van Please.

 

Zelfstandige HR-professional

Dit gedeelte van de algemene voorwaarden is van toepassing op het voeren van ZZP- dienstverlening, waarbij Please een overeenkomst van opdracht met de aangaat, op basis waarvan deze diensten en/of werkzaamheden geheel zelfstandig bij de opdrachtgever uitvoert.

Artikel 32. Overeenkomst van opdracht

  1. Please sluit een overeenkomst van opdracht met de HR-professional op basis van de algemene modelovereenkomst tussenkomst van de Belastingdienst, op basis waarvan de HR-professional geheel zelfstandig en zonder enige gezagsverhouding, noch van de zijde van Please, noch van de zijde van de opdrachtgever, diensten en/of werkzaamheden verricht bij de opdrachtgever.
  2. Door een overeenkomst van opdracht met de HR-professional aan te gaan, geven Please, de HR-professional en opdrachtgever uiting aan hun uitdrukkelijke wens om de werkzaamheden niet op basis van een arbeidsovereenkomst (7:610 BW) of overeenkomst als bedoeld in artikel 7:690 BW te doen verrichten, alsmede om te voorkomen dat sprake is van één van de in de wet genoemde fictieve dienstbetrekkingen, met het gevolg dat noch Please noch opdrachtgever verantwoordelijk zijn voor inhouding en afdracht van loon-/inkomstenbelasting alsmede (sociale) premies, zulks in de breedste zin van het woord.
  3. Opdrachtgever zorgt ervoor dat de diensten en/of werkzaamheden door de HR-professional worden verricht conform de overeenkomst van opdracht, welke is afgesloten tussen Please en de HR-professional.
  4. De opdrachtgever dient toe te staan dat Please de wijze van uitvoering van de overeenkomst van opdracht (op locatie) controleert.
  5. Indien op enig moment blijkt dat niet gewerkt wordt conform de voorwaarden in de overeenkomst van opdracht welke tussen Please en de HR-professional is aangegaan, zal Please de opdracht beëindigen conform deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 33. Tarief en facturering

  1. Voor het verrichten van de werkzaamheden met betrekking tot deze dienstverlening ontvangt Please een vergoeding, zoals omschreven in de offerte.
  2. De betaling aan de HR-professional vindt plaats aan de hand van een door de HR-professional aangeleverde tijdverantwoording, via Aybler. Please zal de HR-professional niet eerder uitbetalen dan nadat de opdrachtgever de tijdverantwoording, waarop de diensten en/of werkzaamheden betrekking hebben, bij Please heeft goedgekeurd.

 

Artikel 34. Beëindiging van de overeenkomst van opdracht met de HR-professional

  1. Please informeert de opdrachtgever over het beëindigen van de overeenkomst van opdracht met de HR-professional en vraagt de opdrachtgever of de diensten en/of werkzaamheden worden voortgezet. Indien opdrachtgever op geen enkele wijze reageert, zal Please geen nieuwe overeenkomst van opdracht aan de HR-professional aanbieden.
  2. Indien de overeenkomst van opdracht met de HR-professional eindigt, om wat voor reden dan ook, en de samenwerking tussen Please en opdrachtgever blijft bestaan, dan is Please niet schadeplichtig.
  3. Indien Please in een gerechtelijke procedure betrokken raakt ten aanzien van de beëindiging van de overeenkomst van opdracht met de HR-professional, dan dient de opdrachtgever alle noodzakelijke ondersteuning en informatie te verstrekken die Please aangeeft nodig te hebben  in het kader van een te voeren gerechtelijke procedure. Eventuele procedurevoering vindt in nauw overleg met de opdrachtgever plaats.

 

Artikel 35. Aansprakelijkheid

  1. Please kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden voor alle schade die is ontstaan door het handelen of nalaten van werkzaamheden door de HR-professional.
  2. Opdrachtgever is gehouden Please nadrukkelijk te vrijwaren voor alle mogelijke aanspraken van derden, waaronder nadrukkelijk, doch niet uitsluitend, begrepen personeel van opdrachtgever, klanten van opdrachtgever, HR-professional, alsmede hun rechtsopvolgers, zoals nabestaanden of verzekeraars, ter zake van beweerdelijke schade, uit welken hoofde dan ook, in de ruimste zin des woords.
  3. Mocht Please toch aansprakelijk zijn, dan is deze aansprakelijkheid van Please voor enige directe schade in ieder geval beperkt tot het bedrag of de bedragen, waarop de door Please afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Deze schadelimiet geldt voor alle schadegevallen bij opdrachtgever tezamen die uit het handelen of nalaten van Please voortvloeien. Voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, zoals schade door gederfde winst of verminderde opbrengst is Please nimmer aansprakelijk.

 

Artikel 36. Duur en beëindiging van de ZZP dienstverlening

De ZZP dienstverlening is aangegaan voor bepaalde dan wel voor onbepaalde tijd en is voor beide partijen schriftelijk (tussentijds opzegbaar) met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waarbij tegen het einde van de kalendermaand kan worden opgezegd.